Német regények olvasásában licista a legjobb

A német kortárs regények olvasásának is van versenye, s a soproni Líceum évek óta indít diákot a Külföldi Német Iskolák Központi Igazgatósága (ZfA) által szervezett megmérettetésre. Béres Anna (10.C) idén az első helyet érdemelte.

A Lesefüchse országos döntőjén a Líceum 10.C-s diákja, Béres Anna volt a legjobb.

- Ez egy regényolvasó verseny - magyarázza mosolyogva Béres Anna, amikor a hír hátteréről kérdezzük.

- A tanárnő szólt a lehetőségről, s mivel szeretek olvasni, jelentkeztem. Négy kortárs német ifjúsági regényt jelöltek ki és küldtek meg a szervezők, ezeket kellett elolvasni és persze értelmezni. Idén online tartották a döntőt, nyolcan voltunk, egy moderátor kérdezett, de egymással is kellett vitatkoznunk és érvelnünk. Nyilván fontos volt, hogy alaposan ismerjük a tartalmat, a szereplőket és a szerzők szándékait, a könyvek üzenetét is - foglalta össze a verseny lényegét Anna. Némi unszolásra bevallotta, ezek a regények jobban tetszettek neki, mint a német irodalom kötelező olvasmányai...


- Érdekesek voltak a könyvek, nem esett nehezemre az olvasásuk. Igaz, hogy a szabadidőmből áldoztam a felkészülésre és a versenyre, de cseppet sem bánom, mert tanulságos volt, a megnyert döntő pedig hatalmas élmény! - mondta lelkesen Anna, aki ezek után valószínűleg jövőre is benevez a versenyre. Nyereményéről egyelőre nincs konkrét döntés, de valószínűleg jövő nyáron egy németországi ösztöndíj lesz a jutalma.

- Évek óta részt vesznek licisták ezen a versenyen és mindig örülünk, ha a mi diákunk nyer - veszi át a szót Zsuppánné Cellik Barbara, Anna némettanára. - A Külföldi Iskolák Központi Irodája ( ZfA ) által kezdeményezett "Lesefüchse International" verseny célja, hogy közelebb hozza a német nyelvű ifjúsági irodalmat a közép- és kelet-európai tanulókhoz. Kell hozzá érettség, hiszen hiába ifjúsági regények, s a fiatalokat is érdeklő közéleti témákkal foglalkoznak, azért érvelni, vitatkozni is tudni kell. Ehhez pedig már nem elég jól ismerni a nyelvet, tájékozottság is szükséges. A versenynek egyébként kifejezett célja, hogy elősegítse a fiatalok kritikai érvelési képességeit. Anna osztálytársaival egy másik teremből én is követtem a döntő eseményeit. Anna lényegretörő, határozott és precíz válaszokat adott a kérdésekre és nagyon jó stílusban érvelt. Megérdemelten hozta el az első helyet!